Sydney; happy new year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thomas Sandra - WaarBenJij.nu Sydney; happy new year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thomas Sandra - WaarBenJij.nu

Sydney; happy new year!

Door: Sandra en Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

04 Januari 2016 | Australië, Sydney

Sydney, wat een grote en drukke stad! Helemaal in vergelijking met de rest van Australië. De stad waar wij graag oudjaarsavond, of zoals ze hier zeggen new year's eve, wilden vieren vanwege de fantastische vuurwerkshow!
Voor die vuurwerkshow moet je wel wat over hebben, dat wordt ons al snel duidelijk. Op tijd opstaan, veel wachten en goed insmeren.
31 dec is een zonovergoten warme dag! Na 3 uur in de brandende zon in de wachtrij te hebben gestaan zijn we om 13:30 in de botanic garden met uitzicht op de Harbour bridge en het Opera house.
Samen met Nuria, een Spaanse freelance cameravrouw uit Londen. Al kaartend komen we de dag door. Het is het wachten waard! Om 0:00 staan we vooraan en genieten we van het vuurwerk!

Het is gelukt! Na sms- en belcontact ontmoeten we Lidwien, Sandra's achternicht, met haar man Jeff op Bondi beach. Na de koffie en thee leiden ze ons rond 'door' Sydney. Eerst bezoeken we het oude Vaucluse landhuis waar de beroemde Wentworth familie jaren geleden woonde. Vervolgens via de Watsons bay met de ferry terug naar het centrum, circular quay.
De laatste dag regent het en gaan we shoppen, daarbij kunnen we queen Victoria shoppingcenter niet overslaan.

• 10 Januari 2016 - 10:31

Manon:

Lieve San & Thom,
    Happy new year! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad gister op Thomas' verjaardag: gefeliciteerd!! Wat onwijs gaaf dat jullie New Year's Eve konden vieren in de beste plek daarvoor: Sydney! Wat een geweldig filmpje van de vuurwerkshow!!!! Geniet van Nieuw-Zeeland de komende weken en van alle mooie dagen daar samen en maak er een toptijd van! Hier is het na een paar slechte dagen weer zacht 'winter'weer. We verhuizen op de 30e naar ons appartement. Groetjes van iedereen hier en veel liefs!! Non

• 11 Januari 2016 - 11:13

Elske Zwart:

Ha lieve Thom en San,
    Leuk om jullie bericht over oud en nieuw te lezen. Inmiddels is het alweer 11 januari. De tijd gaat snel, maar jullie hebben nog een behoorlijk tijd te gaan daar. heb je een leuke verjaardag gehad Thomas? Hier alles goed. Geniet nog en heel veel liefs van ons. Elske

• 12 Januari 2016 - 12:20

Charlotte:

Wat een ervaring om in de brandende zon op het nieuwe jaar te wachten! En wat een blije koppies op de foto, goed te zien!

In Nieuw-Zeeland hebben jullie ook alweer prachtige dingen gezien:). Genieten!

Ik ga dit weekend Rotjeknor maar eens onveilig maken, ook leuk!

Tot snel xxx