New Zealand, never been this far away from home - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Thomas Sandra - WaarBenJij.nu New Zealand, never been this far away from home - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Thomas Sandra - WaarBenJij.nu

New Zealand, never been this far away from home

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Elke keer worden we opnieuw verrast en zijn we onder de indruk van alles rondom ons! Het eerste wat we kunnen zeggen over Nieuw Zeeland; nóg mooier groener en spectaculairder dan Australië. In het heuvelachtige gebied herkennen we meteen de scènes van 'Lord of the rings' en 'The Hobbit'! De vele foto's die we onderweg nemen, maken duidelijk wat een plaatje het hier is. Helaas is het weer niet altijd even mooi, zon- en regen dagen wisselen elkaar af. Minder warm en zonnig dan normaal om deze tijd van het jaar, vertellen de locals ons.

De eerste week blijven we in en om Rotorua waar we op een knusse camping staan aan de Waiteti Stream. Hier kunnen we lekker uitslapen en er is genoeg te doen in de buurt.
We bezoeken het vulkanische gebied Wai-O-Tapu, met heet waterbronnen en felle kleuren. Deze heet waterbronnen zien we ook terug in het 'Whakarewarewa' the living Maori village. Na een paar dagen rust is het tijd voor actie met de boomtoppen tokkeltocht en vervolgens op een spectaculaire wijze de glimwormen bekijken in de bekende Waitomo Caves; 35 meter abseilen en vervolgens in het pikkedonker door de grot tokkelen!!

Maar het meest van allemaal hebben we toe geleefd naar 'Hobbiton', wauw wat gaf om over de herkenbare filmset te lopen! Met als afsluiten een hobbit diner in the Green dragon!

Al de gehele vakantie probeer ik Thomas' cadeau verborgen te houden. En ik moet bekennen; dat is best lastig!! Eindelijk is het dan zover en kan ik het cadeau geven terwijl ik 'happy birthday' zing. Klinkt goed op de vroege morgen! Gefeliciteerd lief met je 32e verjaardag!! Een verjaardag om nooit te vergeten aan de andere kant van de wereld die je viert, heerlijk ontspannen, in een Spa!

Uiteraard moeten we het icoon van Nieuw Zeeland ook nog zien. De Kiwi, een nacht vogel te grote van een eend. Deze nachtdieren zijn erg schuw, dus alleen als we 's avonds laat heeeel stil wachten in hun nachtverblijf kunnen we ze spotten! Bijzonder om met alle andere bezoekers zo stil te zijn waardoor ze te voorschijnt durven komen. Fotograferen is ook niet toegestaan...

En nu op naar Wellington! Het zuidelijkste puntje van het noorder eiland!

• 17 Januari 2016 - 09:39

Elske Zwart:

Lieve thomas en sandra,
    Wer heel fijn om te lezen wat jullie allemaal meemaken en hoe jullie ervan genieten. Liefs van ons hier in het nederland waar het eindelijk een beetje begint te winteren.
    Elske en Lilian.

• 17 Januari 2016 - 11:45

Ilse :

Klinkt heerlijks allemaal! En heel herkenbaar :) Wanneer Tongariro Crossing? Liefs!

• 17 Januari 2016 - 15:43

Elly:

Ha Thomas, beetje laat maar als nog gefeliciteerd. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Maar ik heb de indruk dat alle dagen daar fantastisch zijn. Wat fijn dat jullie zo genieten. En wat een leuke reisverslagen. Liefs van mij

• 17 Januari 2016 - 22:37

Non:

Lieve San & Thom,
    Top te lezen en zien hoe mooi jullie het hebben daar! Jammer van het weer, maar wat een geweldige foto's! Hopelijk hebben jullie een fijne verjaardag van Thomas gevierd! Die glimwormen lijken me ook zo bijzonder! Leuk dat jullie al die herkenbare dingen uit de LOTR-films hebben gezien, lijkt me prachtig! En wat heb je uiteindelijk gegeven San? :) Ik ben benieuwd! Superleuke verslagen en gave foto's! Volgens mij memories of a lifetime! <3 Geniet er enorm van samen! Wat ben je trouwens jaloersmakend bruin weer San! Symen en ik geven ons huisje steeds meer vorm en verhuizen over 2 weken, 30 jan! Ik ben zo benieuwd naar jullie overige verhalen en foto's! Tot gauw en geniet!! Liefs!! Non

• 18 Januari 2016 - 16:34

Edith:

Lieve Thomas en Sandra, Het is prachtig wat jullie allemaal zien en doen daar.
    Sommige dingen komen me bekend voor, maar de hobbits waren er nog niet 35 jaar geleden.
    Geniet er maar erg van met de groeten en kussen van je moeder.

• 27 Januari 2016 - 22:24

Freddy:

Hoi Thomas en Sandra,
    Nog maar een weekje en dan al weer thuis.
    Wat zullen jullie er nog vaak aan denken.
    Lekker genieten op het laatste paradijselijk adres.
    tot gauw. xxx

• 28 Januari 2016 - 10:43

Thomas En Sandra :

Nog een weekje inderdaad... Geniet nog van onze laatste verslagen met vooral de prachtige foto's! Liefs van ons Xx